donderdag 9 augustus 2012

Wie dut mij wat?

Alles wat fout kan gaan, gaat ook een keer fout Na 3 jaar praktisch probleemloos gefietst te hebben sloeg Murphy gisteravond genadeloos toe.

Het ongeval
Op een trainingritje samen met zwager Cees moest er na 25km op een smalle landweg een busje gepasseerd worden. Na goed gekeken te hebben wat de bus ging doen besloten we uiteindelijk de bus te passeren, ik voorop. Op het moment van passeren opende de bestuurder plotseling zijn portier (de sukkel had duidelijk niet in zijn spiegels gekeken) waardoor ik uit moest wijken. Door deze uitwijkmanoeuvre raakte ik uit balans en kwam op de weg voor de bus ten val. Cees die achter mij fietste kon mij vervolgens niet meer ontwijken en viel met fiets en al over mij heen.

De schade
Nadat we weer overeind gekrabbeld waren bleek de schade in eerste instantie beperkt tot een verschoven/beschadigde remhendel en kapot stuurlint van mijn (nog geen week oude) fiets. De rem en versnelling waren nog dusdanig dat er doorgefietst kon worden. Cees had geen schade opgelopen en ook fysiek leek er met ons beide, op wat schrammen en krassen na, niets aan de hand. Nadat we met de bestuurder gegevens hadden uitgewisseld voor de financiële afhandeling zijn we weer verder gefietst. Na over de eerste schrik heen te zijn hebben we toch nog even flink gas kunnen geven.

Au!
Helaas begon, na thuiskomst gisteravond, mijn linkerknie aan de binnenkant pijnlijk te worden. In eerste instantie dacht ik aan een 'normaal pijntje' wat wel weer wegtrekt. Maar tegen bedtijd kon ik mijn knie amper meer buigen.

Fingers crossed
Vanochtend was de situatie helaas niet veel beter. Na bezoek aan de fysiotherapeut vanochtend stelde deze de diagnose: een verrekte knieband, wellicht zelfs met een klein scheurtje. Waarschijnlijk is de knieband verrekt toen ik tijdens de val mijn met schoen in de pedalen ben blijven vastzitten. Ik moet de knie nu zoveel mogelijk rust geven en hopen dat het er over 2 weken beter uitziet. Het zal spannend zijn of dat nog gaat lukken. Een belangrijke indicatie is in hoeverre er de komende 3 a 4 dagen herstel zal zijn.



p.s. Misschien moet ik bij nader inzien de teamsong van ons Tour For Life team,  "Wie dut mij wat" van Skik toch nog maar eens herzien...

2 reacties:

Bully & Bataaf zei

Nou, daar ben je dan mooi klaar mee!En bedankt hoor meneer de automobilist, tsjongejonge...Ik hoop en duim voor je dat je snel mag herstellen en dat de rust wonderen verricht...Beterschap kerel!!

Johan Barelds zei

Bedankt man. Hopelijk komt het allemaal nog net op tijd in orde...